Saturday 15 December 2012

And whatever happens , hold on the one , up there



               And whatever happens , hold on the one , up there . Allah knows everything . Apa yang kita rasa sometimes orang lain takkan dapat memahami . Setiap dugaan ada hikmahnya . Hikmah disebaliknya itulah yang membuatkan kita rasa lebih kuat untuk hadapi dugaan Allah . Sometimes kita akan rasa happy , sedih , sayang , suka , benci and so on. Semua perasaan ni ada dalam satu hati .



            Hati orang lain kita tak boleh jangka . macam hati kita jugak . Sometimes kita tak tahu apa yang kita nak ,tapi disebaliknya Allah tahu apa yang kita perlukan . Sampai kadang kadang memang rasa Allah je yang tahu dalam hati kita . Bila hubungan kita benar benar elok dengan Allah , insyaALLAH akan elok jugaklah  hubungan kita dengan manusia .



             In reality takde orang yang boleh sangka buruk or buat jahat kat kita . Cara cakap , cara layanan , mudah memafkan dan mudah meminta maaf . Mungkin kita ada TER buat salah dengan sengaja tanpa kita sedar . Mungkin ada yang TERsakit hati dengan perbuatan kita . Andai tahu , ringan je mulut untuk meminta maaf . Allah tahu siapa benar benar ikhlas .



             Mungkin orang yang berbuat salah dengan kita akan terbuka hati . Kalau bukan sekarang tapi mungkin suatu hari nanti dia sedar akan kesilapan . Hati aku sedia nak memafkan sesiapa . Mudah untuk memaafkan . Bagi setengah orang , niat dia baik tapi cara salah . Aku tak suka orang yang paksa aku untuk kepentingan diri sendiri . Please fikir perasaan orang lain . Jangan disebabkan something yang belum nyata jelas  hati kau cepat nak memberontak tak tentu pasal . Harap kesilapan dia sedar akan salah faham kau tuu .



and for sometimes , apa yang orang yang kita sayang cakap kadang2  boleh mengguris hati even dalam gurauan . Tapi apa boleh buat , kita hanya pura2 yang kita okay kan ? hakikatnya hati kita sakit . Tapi apa mampu buat . Pendam .



              Allah kan tahu semuanya . Allah kan tahu hati kita . Jadi tak penah rugi untuk memafkan orang lain .Minta pada Allah, jagalah hati dia , dan hati semua orang . Buat apa jugak ada hati tapi susah untuk memaafkan , so aku sedia je maafkan kau bila2 masa je . Hopes Allah buka mata hati kau supaya kau sedar kesilapan yang kau buat . Respect orang lain jugak okay .Aku just sayang persahabatan . If lepas ni jumpa kau nak nangis2 , its okay . Aku tetap bagi bahu aku untuk kau . Aku tetap anggap kau kawan aku even kau tahu kau salah . Aku maafkan !



and for sometimes , apa yang orang yang kita sayang cakap kadang2  boleh mengguris hati even dalam gurauan . Tapi apa boleh buat , kita hanya pura2 yang kita okay kan ? hakikatnya hati kita sakit . Tapi apa mampu buat . Pendam .



             Sape nak sesuatu relationship yang kita ada musnah begitu je . Setiap orang yang ada relationship dengan aku mahupun persahabatan or someone special dalam hidup aku , aku tetap sayang dioarang semua . Even diaorang tak tahu hati aku menangis , aku tetap tunjuk yang aku happy . Sometimes benda yang kita pendam dalam hati aku kebabomm jugak . Hanya orang yang terdekat aku share problem aku ,bila yang dah tahu pasal masalah yang aku ada , bukan untuk membebankan sape2 , tapi aku pun manusia biasa yang perlukan hati lain untuk memahami . Itulah pentingnya hati . Sekali kita memberi kebaikan kepada orang lain , beribu2 kali orang akan berbuat baik kepada kita . So jaga lah hati kita  mahupun orang lain .



SEBAK . Aku memang orang biasa yang kadang2 tak boleh sembuyikan kesedihan dari orang lain , BUT , AKU TAHU AND PERCAYA ....
at the end , truth will reveal . ALLAH janji .

Kadang kadang bila kita minta sesuatu utk dimiliki pada Tuhan dan diberi hint itu bukan terbaik utk kita, mungkin dah tiba masa minta miliki hati yang Redha & minta hanya yang terbaik dariNYA.

No comments:

Post a Comment