Monday 4 February 2013

Special enrty for my " cinta hati " ღ




                   Assalamualaikum my cinta hati . First of all just nak bagitau entry ni special untuk awak . Entah kenapa hati saya beria ria sangat nak update blog ni and nak sangat awak baca isi hati saya . macam biasa la kan , saya bukan taknak straigth forward dengan awak tapi saya nak awak fahami betul2 k , so entry ni lah yang jadi tempat untung saya say something .

                Okay dear , I know now you really had the worse problem in your life right ? I dont know what is actually your problem , how worse of its . I dont know much all of that . Tapi hati saya still nak bagi awak semangat . With this entry the way yang bleyh buat awak happy . Maybe ? hehe .You know what , saya tak penah pun menyesal jadi sebahagian dalam hidup awak . I means 'your girlfriend ' .even just berstatus girlfriend saya nak ulang lagi yang saya tak penah menyesal . Sebesar mana masalah awak  sesusah mana pun awak dengan problem awak.  I dont care . Saya tak penah regret untuk semua ni . Yang saya fikir sekarang , ini lah Allah nak tengok sejauh mana kekuatan kita hadapi the real life . yelah awak pun dah besar kan . Dah memang masuk real life dah and   bukan zaman kegemilangan time kanak2 dulu . hihi

         Second dear , Allah sayang kita thats why dia turunkan ujianNya untuk kita . Jangan cepat serabut serabai k . Setiap masalah ada jalan penyelesaian dia . Cepat atau lambat  pun akan seleseai jugak . takde benda yang tak bleyh selesai . so be strong okay . Maybe just permulaan awal untuk awak di alam u .Maklumla  awak kan student u . You knows what , setiap ujian tuu mungkin ada orang yang lagi teruk dari kita , so basically apa yang kita dapat tu semua Allah dah set , this is for you and that's also is for you .


       Third dear , sometimes kan orang tak suka apa yang kita buat , apa yang kita fikir . Biasalah kehidupan duniawi , tak semua benda kita boleh control . so that's  why la tuu semua dugaan untuk kita . Allah nak tengok macam mana kita hadapi  sekuat mana kita dengan ujianNya . sejauh mana  boleh bersabar , seikhlas mana kita menerima dugaan tuu  . Semua tu Allah pandang k . Tuu sebab dalam dunia tak semua ada kebaikan .You know , different people  different test from HIM but bear in your mind that every test is we need to face okay :) keep it up



    Saya sayang awak that's why laa saya nak bagi semangat untuk awak . Walaupun tak seberapa, tapi saya buat selagi termampu . Just nak awak tahu yang saya tak boleh tengok orang yang saya sayang dalam kesusahan.  saya tahu awak tengah ada masalah . Disebalik saya senyum , saya ketawa , ada kerisauan . Saya taknak awak sedih . saya nak awak kuat k . saya tahu awak boleh . saya tahu awak lebih makan garam dari saya , so I KNOW YOU CAN DEAR , YOU CAN THROUGH ALL OF THIS . I will pray and du'a what is the best for you . No matter what , I Will .Tak mo sedih2 , termenung menung . hadapi dengan senyuman  AND kuatkan semangat ! :)


              For the lastly , trust yourself not others. Apa yang orang nak kata pasal kita just ignore it . Diaorang tahu kata tapi tak tahu cerita . such as a fool people who do not know everything but know nothing . Waste your time fikir something some like trash . Just move on .I know its hard but at least try mana yang lebih baik . Please promise dengan saya jangan buat something yang tak elok k . Biarkan apa orang lain nak kata , biasalah manusia tak lari sifat dengki . that why hidup kita selalu kena kuat . kalau tak kuat maca mana nak lari dari orang yang macm tuu . yang penting kita buat yang terbaik utnuk diri kita sendiri  . Think what make you much stronger than that k :)



      Remember this :


"Then when you have taken a decision, put your trust in Allah."
[ Surah Al-'Imran ; 159 ]
  

 AND I HAVE SOMETHING FOR YOU ,








I will stay if you asked me to stay . if you need  me , I always be there for you . I'm not promise but I will :)
Be strong dear .  ....

   


    

No comments:

Post a Comment